24 mayo 2006

Gustos confesables (i políticament més correctes)


M’agrada...

Sentir l’olor del mar quan surto de la universitat
Fer una excursió per alguna muntanya i sentir-me sol en aquest món
Banyar-me despullat en una cala de la costa brava
Veure una parella d’avis agafats de la mà
Els mapes
Regalar una rosa per Sant Jordi a la meva iaia
Que em demanin consell
Arribar a l’aeroport de Barcelona i sentir parlar català de nou
Un pare portant els fills a escola
Ser detallista
Les dependentes amb bon humor
Aguantar les portes a la gent
Escoltar els amics
Aprendre’m de memòria els carrers
Els sorolls nocturns a la muntanya
Rentar plats, fer el llit i passar la baieta pel fred marbre
Fer fotografies furtives a herois de carrer
Els dinars familiars dels diumenges
El cinema
Les sorpreses
Deixar passar l’ambulància
Sorprendre
Retallar el diari de matinada i al llit
Llegir a persones que admiro
Els petons al coll i a la comissura dels llavis
Descobrir grups de música nous
Els moments adrenalínics
Parlar amb el meu pare
Enviar postals
Saludar a tots els vigilants de finques i treballadors oblidats
Ajudar els turistes...
...i als que no són turistes
Convidar a una canya
Adormir-me abraçat després de fer l’amor
Escoltar música quan condueixo
Dormir amb la música de “El cor...” de fons
Perdre’m pels carrers de Barcelona
Veure nens de pares immigrats jugant a patis coloristes
Presenciar bones accions
Enamorar-me
Veure sortir el sol
Roma

2 comentarios:

Oscar V dijo...

Ei Daniel, molt xulo tot el que t'agrada!
Encara que aquest escrit em recorda a alguna biografia que algu (jo) va escriure no fa massa...jejeje.
És broma, però m'ha agradat motl el text i sàpigues que hi ha moltes coses que a mi també m'agraden i d'altres que he començat a saborejar des de que tu me les vas ensenyar.
Una abraçada!

Anónimo dijo...

Bonic,

quan et poses així de melancòlic estàs a punt d'emocionar-me, a punt, és clar. Ara fes una llista d'aquells gustos incofessables, que aquells que et coneixem sabem que tenen més substància que aquesta llista de "julepadas" (terme acunyat per tu) que has escrit.
Quan vols portes un poeta a dins. Llàstima que Internet de matinada posi en dubte la teva carrera literària.

Un petó. En realitat m'ha agradat molt!!

Quim